7 cereale care pot inlocui graul

7 cereale care pot inlocui graul

Mulți nutritionisti recomanda inlocuirea cât de des posibil a graului cu alte cereale. O dieta sănătoasă trebuie sa includa și alte cereale sub forma integrala cum ar fi:  ovaz, orz, secara, orez brun, mei, hrisca, amarant, quinoa, grau spelta, kamut.

Orezul brun nu conține gluten. Dintre toate cerealele, orezul brun este cel mai puțin alergen. Furnizeaza energie rapid, regleaza miscarile intestinului, stabilizeaza nivelul  zaharului din sânge si constituie o sursa bogata de vitamina B1.

Meiul este o cereala cu o aroma plăcuta ce nu contine gluten, se digera usor, previne constipatia si actioneaza ca un prebiotic. Serotonina din mei influenteaza in bine starea de spirit. Este bogat în vitamine B, fier și zinc.

Hrisca este o pseudocereală fara gluten. Este bogata in magneziu si potasiu. Este benefica in tratarea bolilor cardiovasculare deoarece conține rutin. Hrisca este valoroasa si pentru cei ce sufera de diabet deoarece ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange.

Amarantul este una dintre cele mai vechi plante cultivate din lume. Are un continut mare de calciu, magneziu și potasiu. Amarantul conține toți aminoacizii esențiali fiind o sursă excelentă de proteine ​​pentru vegetarieni și vegani. Spre deosebire de cerealele convenționale amarantul are cantități mari de lizină și poate compensa deficiența din aceasta proteina care poate fi observată uneori într-o dietă vegană.

70 % din grăsimile pe care le conține amarantul constau din acizi grași nesaturați. Acestea includ, de asemenea, acidul alfa-linolenic (acid gras omega 3) și acidul linoleic (acidul gras omega 6), doi acizi grași esențiali pe care organismul uman nu îi poate produce singur și trebuie să fie incluse in alimentatie.

Quinoa este una dintre cele mai recomandate cereale fara gluten. Este bogata în proteine, magneziu, fosfor, potasiu. Contine toti cei noua aminoacizi esentiali.

Este o sursa excelenta de proteine, fiind foarte indicata vegetarienilor. Contine carbohidrati cu indice glicemic scazut si multe fibre.

Graul spelta, o cereala din familia graului, foarte bogata in fibre si proteine care contine gluten. Este mai usor de digerat decat graul si astfel poate fi mai bine tolerat de cei care au sensibilitate la grau.

Kamut (grâul Khorasan) ruda indepartata a graului modern, cu o dulceata delicata si naturala cu o usoara aroma de nuca, este foarte potrivit pentru coacere. Conține mai multe proteine ​​și proporții mai mari de acizi grași nesaturați, aminoacizi, vitamine și minerale decât soiurile convenționale de grâu. La fel ca si graul contine gluten.

Sursa: USDA Database


Proteine

g

Carbohidrati

g

Fibre

g

Grăsimi

g

Vit. B1

mg

Vit. B2

mg

Vit. B3

mg

Vit. B6

mg

Vit. B9

µg

Vit. E

mg


Calciu

mg

Magneziu

mg

Potasiu

mg

Fier

mg

Zinc mg

Fosfor

mg

Grau

12,61

71,18

12,2

1,54

0,38

0,1

5,46

0,3

38

1,44

29

126

365

3,19

2,65

288

Orez brun

7,85

77,2

3,52

2,9

0,41

0,1

5,01

0,51

20

-

23

143

223

1,47

2,02

223

Mei

10,6

68,8

3,8

3,9

0,43

1,1

1,8

0,51


0,41

9,5

123

173

6,9

2,9

275

Hrisca

13,25

71,5

10

3,4

0,10

0,4

7,02

0,21

30


18

231

460

2,2

2,4

347

Amarant

13,56

65,25

6,7

7,0

0,11

0,2

0,92

0,59

82

1,19

159

248

508

7,61

2,87

557

Quinoa

14,1

64,2

7,0

6,1

0,36

0,3

1,52

0,49

184

2,4

47

197

563

4,6

3,1

457

Spelta

14,57

70,19

10,7

2,4

0,36

0,1

6,84

0,23

45

0,79

27

136

388

4,44

3,28

401

Kamut

14,7

70,38

9,1

2,2

0,59

0,1

6,35

0,25

38

0,6

25,4

134

446

4,41

3,68

386













Taguri:

Comentarii