Ananasul o sursă bogată in vitamine, minerale precum și intr-o enzima ce ajuta digestia.

Ananasul o sursă bogată in vitamine, minerale precum și intr-o enzima ce ajuta digestia.

Ananasul, suculent si delicios este unul dintre cele mai populare fructe tropicale și o sursă bogată in vitamine, minerale precum și intr-o enzima ce ajuta digestia.

Se recomanda consumul ananasului în stare proaspăta și bine copt și nu conservat datorită degradarii bromelainei.

Ananasul conține vitamina A, B1, B2, B3, B6, B9 (folati), C, E, minerale (potasiu, mangan, calciu, magneziu, fier, zinc, fosfor), bromelaina, flavonoide, acizi (citric, malic, fenolici) și fibre.

Ananasul este recomandat deoarece:
   Ajuta digestia datorită continutului de bromelaina, o enzima ce descompune proteinele din alimente, fiind util în caz de diminuare a secretiei de acid în stomac (hipoclorhidrie) precum și în caz de insuficienta pancreatica.

  Are efect antiinflamator datorită bromelainei din compozitie.

  Are acțiune antioxidanta datorită continutului de flavonoide, acizi fenolici și vitamina C.

  Ajuta în boli infectioase datorita continutului de vitamina C (15 mg /100 g de ananas).

  Ajuta în anemie datorită continutului de fier si al vitaminei C care măreste gradul de absorbtie al fierului de către organism.

  Ajuta în boli cardiovasculare (tromboza, arterioscleroza, etc.). Vitamina C din ananas inhiba acumularea de trombocite cauzatoare de cheaguri de sânge.

  Ajuta la reducerea tensiunii arteriale datorita continutului de potasiu (113 mg /100 g de ananas).

  Ajuta la slăbit datorită continutului scăzut de calorii (49 kcal /100 g de ananas).

Un inconvenient al consumului de ananas este faptul ca unii oameni pot avea alergie la acest fruct.


Taguri:

Comentarii