Brocoli, recomandat pentru prevenirea unor forme de cancer si nu numai

Brocoli, recomandat pentru prevenirea unor forme de cancer si nu numai

Brocoli face parte din familia crucifere ca și varza albă și rosie, varza de Bruxelles, conopida si gulia. Cultivarea acestei legume cunoaște o creștere semnificativa în Europa dar și în America.

Brocoli conține glucide, fibre solubile şi insolubile, provitamina A, vitaminele B (B1, B2, B3, B5, B6, B9), C (90 mg /100 g de brocoli), E, K, minerale (calciu, fier, fosfor, magneziu, mangan, potasiu, seleniu, sodiu, zinc), sulforafan, precum si enzime.

Datorită continutului mare de potasiu (325 mg /100 g de brocoli) este un cardioprotector eficient, ajutand la menținerea în limite normale a tensiunii.

Brocoli este considerat ca fiind una dintre legumele care ajuta la prevenirea unor forme de cancer datorită continutului mare de betacaroten (provitamina A) și a unor compusi cu continut de sulf (sulforafan). Substantele care ii confera legumei proprietatile anticancerigene se distrug atunci cand este gatit mai mult de 2-4 minute. Cel mai sanatos mod de gatit și al acestei legume este la aburi.

Fiind sărac în calorii și pentru ca induce o senzație de satietate brocoli poate fi inclus în dieta pentru slabit și al diabeticilor.

Brocoli conține acid folic (vitamina B9) necesar pentru dezvoltarea sistemului nervos şi osos al fătului, precum și pentru reducerea riscul de infarct miocardic, cicatrizarea rănilor, întărirea firul de păr şi unghiilor la copii și adulti.

Brocoli este totodata o sursă de calciu, un mineral necesar pentru formarea și rezistenta oaselor și dintilor, dezvoltarea normala a oaselor și dintilor la copii, mentinerea ritmului cardiac sănătos, transmiterea impulsurilor nervoase, prevenirea crampelor musculare, coagularea normala a sangelui.


O reteta simpla de supa crema de brocoli dietetica:

Se fierb în 2 l de apa doi morcovi, o ceapa mica, telina (cantitatea se stabileste după gust) maruntiti în prealabil și 1-3 căței de usturoi timp de 15 minute.

Se adauga buchetele de la un brocoli și se mai fierbe 4 min.

Supa se paseaza cu un mixer vertical.

Se aduga sare, zeama de lamaie, ulei și frunze de patrunjel după gust.


Taguri:

Comentarii