Castravetii, alimente cu foarte putine calorii

Castravetii, alimente cu foarte putine calorii

Castravetii conțin apa, vitamine (A, B1, B2, B3, B6, B9, C, E, K), minerale (potasiu, magneziu, fier, calciu, mangan, zinc, fosfor, sulf), cucurbitacină, flavonoizi, fibre.

Se recomanda consumul castraveților cu coaja, deoarece contin cele mai multe vitamine, minerale și fibre. Pentru a evita substantele folosite la tratarea castravetilor de către cultivatori cel mai recomandat este consumul castraveților organici.
Cele mai importante beneficii ale castravetilor sunt:

  • ajuta în curele de slăbit deoarece au un conținut foarte scăzut de calorii (13 kcal /100 g), grăsimi și carbohidrati dar mare de apa (aproximativ 96 %).
  • au efect laxativ, ajutand in constipatie.
  • au acțiune alcalinizanta datorită mineralelor pe care le contin.
  • au efect diuretic stimuland eliminarea urinei.
  • activează sucurile digestive și enzimele din ficat, vezica biliară și pancreas deoarece contin terpene (substanțe amare).
  • ajuta la mentinerea mișcărilor regulate ale intestinelor deoarece contin fibre solubile (pectina) 
  • ajuta la scăderea nivelului zahărului din sânge. Castravetii conțin un ferment cu un efect benefic pentru diabetici.
  • contin vitamina K cu rol in metabolismul calciului in organism si coagularea sangelui. 100 g de castraveti asigura 16% din necesarul zilnic al organismului uman.
  • previn acumularea de radicali liberi dăunători sanatatii deoarece conțin antioxidanți (flavonoizi și taninuri). 
  • hidrateaza pielea fiind folositi în cosmetică sub forma de mască (coaja și feliile de castraveti). Substanța amară, cucurbitacină din castraveti are un efect răcoritor și astringent asupra pielii.

Castraveții sunt folosiți mult sub forma de muraturi.

Castraveții pot fi păstrați câteva zile la o temperatură de aproximativ 15 grade.  Pastrati in frigider devin moi și aposi. Castravetii nu se congeleaza.

Taguri:

Comentarii