Clementina dulce si suculenta, o sursa de vitamina C și de antioxidanti

Clementina dulce si suculenta, o sursa de vitamina C și de antioxidanti

Clementina este un fruct hibrid intre mandarină și portocala amara preferata pentru coaja sa subțire și ușor de îndepărtat, consumata la noi mai ales in sezonul rece.

Similar cu alte citrice, clementinele sunt bogate in vitamina C (48 mg /100 g clementina). Pe lângă vitamina C clementina mai conține beta caroten, vitaminele B1, B2, B3, B 5, B6, B9 (acid folic), E, minerale: potasiu, calciu, magneziu, zinc, mangan, fosfor, flavonoide (hesperidina, nobiletina), fibre, etc.

Clementinele sunt recomandate deoarece:

  • Ajuta în boli infectioase deoarece contine vitamina C necesar producerii interferonului de către organism precum si flavonoide care stimuleaza producerea de imunoglobuline de către limfocite.
  • Ajuta în boli cardiovasculare (tromboza, arterioscleroza, etc.) datorita polifenolilor (flavonoide) și vitaminei C cu actiune antioxidanta si antiinflamatoare.
  • Ajuta la reducerea tensiunii arteriale datorita continutului de potasiu (170 mg /100 g de clementina).
  •  Diverse studii indica faptul că flavonoidele cu proprietăți antioxidante și antiinflamatorii au actiune eficienta împotriva dezvoltării cancerului.
  • Ajuta la slăbit datorită continutului scăzut de calorii (50 kcal /100 g de clementina) precum și a continutului mare de nobiletina din coaja și din stratul interior alb de dedesubt.
  • Consumul regulat ajuta la un risc mai mic de formare a pietrelor la rinichi.

Inainte de decojire spalati clementinele cu apă fierbinte pentru a inlatura reziduurile chimice (pesticide, etc.).

Clementinele pot fi depozitate timp de până la două luni într-un loc răcoros.

Taguri:

Comentarii