Coacazele rosii bogate in vitaminele C si K

Coacazele rosii bogate in vitaminele C si K

La sfarsitul lunii iunie, inceptul lunii iulie se coc coacazele rosii. Se consuma atat in stare proaspata, cat si congelate sau in diverse preparate: gem, sirop, jeleu, etc.

Coacazele rosii contin vitamine ( A, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, C, E, K), minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, zinc, mangan, fosfor), polifenoli (flavonoide, antociani, etc.), acizi organici, fibre.

Coacazele rosii au actiune tonică, digestiva, laxativa si diuretica fiind recomandate pentru:

  • Continutul de vitamina C. Chiar dacă au continut mult mai scăzut de vitamina C decat coacazele negre, coacazele rosii contin destula vitamina C (40 mg /100 g coacaze rosii), necesar bunei funcționari a sistemului imunitar.
  • Continutul de vitamina K (11 μg /100 g coacaze rosii). Vitamina K este foarte importantă pentru întărirea oaselor.
  • Continutul mare de potasiu (275 mg /100 g coacaze rosii), necesar mai ales pentru sanatatea inimii, intrucat previne aparitia infarctului, regleaza tensiunea arteriala si activitatea cardiaca.
  • Continutul destul de mare de fier (1 mg /100 g coacaze rosii) necesar producerii hemoglobinei, mioglobinei și oxigenarii globulelor rosii din sânge.
  • Contiunutul de polifenoli cu acțiune antioxidanta si antiinflamatoare.
  • Conținutul de fibre (4,3 g /100 g coacaze rosii) ce ajută la reglarea digestiei și ajuta in constipație.
  • Indicele glicemic scăzut. Carbohidrații din compozitie sunt absorbiti lent, evitandu-se creșterea brusca a concentratiei zahărului din sânge.

Taguri:

Comentarii