Curmalele foarte hrănitoare si bogate în minerale

Curmalele foarte hrănitoare si bogate în minerale

Curmalele sunt printre fructele cele mai bogate în energie (275 kcal /100 g) iar datorită continutului mare de glucoza și fructoza sunt îndulcitori naturali sănătoși.

Curmalele contin: vitaminele B1, B2, B5, B6, B9 (folati), C, saruri minerale (potasiu, fier, calciu, magneziu, mangan, zinc, cupru, fosfor) precum și fibre.

Curmalele sunt recomandate pentru:

  • Continutul mare de minerale în special potasiu, magnesiu si mangan fiind indicate in caz de demineralizare a organismului. Continutul mare de potasiu (652 mg /100 g curmale) ajuta la scăderea tensiunii arteriale.
  • Continutul de vitamina B5 (0,589 mg /100 g) implicata în multe funcții celulare și B6 (0,165 mg /100 g) cu rol important în funcționarea creierului.
  • Calmarea tusei excesiv de uscata și în bronsite. În acest scop curmalele sunt fierte în lapte (de preferat nu de vaca).
  • Continutul mare în antioxidanți (carotenoizi si polifenoli) cu acțiune antiinflamatoare.
  • Usurarea constipatiei, datorita continutului mare de fibre (7,5 g /100 g). Fibrele sunt necesare mentinerii sănătății tractului digestiv.

Curmalele Medjool sunt cele mai apreciate si delicioase curmale.

Curmalele pot fi o gustare delicioasă, pot îndulci la micul dejun fulgii de ovăz si totodata pot fi adaugati în diferite feluri de mâncare.

Fructele se consuma fie proaspete fie uscate. La noi se găsesc mai ales sub forma uscată. Fiind mai bogate în calorii decât fructele proaspete, curmalele uscate constituie o sursă excelentă de energie.

Taguri:

Comentarii