Fasolea hranitoare indispensabilă pentru vegetarieni

Fasolea hranitoare indispensabilă pentru vegetarieni

Fasolea este o leguma bogata în substanțe hrănitoare, ieftină, disponibila tot timpul anului fie sub forma de boabe uscate (albă, roșie, tarcata, neagră, etc.), preferata mai ales iarna, fie sub forma de fasole pastai (numita și verde), disponibila proaspat vara. Fasolea se mănâncă gatita sub forma de ciorbe, pasta, iahnie precum și zacusca.

Fasolea conține vitaminele B1, B2, B3, B5, B6, B9 (folati), C, E, minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, mangan, cupru, zinc, fosfor), proteine vegetale, carbohidrati, fibre.

Una dintre cele mai bogate surse de proteine vegetale alături de soia, linte si mazăre, fasolea este indispensabilă pentru vegani si vegetarieni. Concentratia de proteine din fasole cuprinsă intre 21- 24 % este egala sau mai mare decât cea din carnea de vita sau de pui. Dintre aminoacizii din compozitia proteinelor din fasole se remarca cantitatea mare de triptofan, leucina, izoleucina, fenilalanina și valina, mai mari chiar decât în carnea de vita și în ouă.

Fasolea este recomandată în caz de:

Hipertensiune

Datorită continutului foarte mare de potasiu (1400 mg /100 g fasole) este recomandată în caz de tensiune arteriala mare.

Anemie.

Ca urmare a continutului mare de fier (10 mg /100 g fasole), fasolea asigura întreg necesarul de fier zilnic al unui adult sănătos, fiind una dintre sursele cele mai bune de fier. Pe lângă fier fasolea conține foarte multi folati (388 µg /100 g fasole)  necesari producerii globulelor rosii (eritrocite) din sânge.

Constipatie.

Continutul mare de fibre (15 g /100 g de fasole), unul dintre cele mai mari dintre toate legumele, stimuleaza peristaltismul intestinal ajutand la combaterea constipatiei.

Diabet.

Datorită continutului de carbohidrati complecsi (cu un indice glicemic scăzut), care elibereaza glucoza treptat, fasolea asigura un nivel stabil al glucozei în sânge fiind recomandată și în dieta diabeticilor.

Colesterol ridicat.

Continutul mare de fibre din fasole ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sânge.

Afectiuni ale pielii

Datorită continutului de vitamina B3 (niacina) și vitamina B5 (acid pantotenic), fasolea este benefică pentru piele și mucoase.


Taguri:

Comentarii