Kiwi recomandat în infectii

Kiwi recomandat în infectii

Kiwi este nu numai potrivit în salate de fructe, smoothie-uri și ca gustare dar și pentru asigurarea nevoilor organismului nostru de vitamine, minerale, antioxidanți precum și fibre.

Pe lângă vitamina C kiwi mai conține: vitamina A, B1, B2, B3, B6, B9 (folati), E, minerale: potasiu, calciu, magneziu, fier, cupru, zinc, fosfor, sulf, fibre solubile (pectina și mucilagiu), carotenoizi (zeaxantină, luteină), etc. Se remarca continutul mare de vitamina C, folati, potasiu si de fibre solubile.

Kiwi contine în cantitati mari patru antioxidanti puternici: vitamina C, provitamina A și acidul folic.

Kivi este recomandat deoarece:

  • Ajuta în boli infectioase datorita continutului mare de vitamina C (98 mg /100 g de kiwi), un singur kiwi asigurand doza zilnica recomandată de vitamina C pentru un adult.
  • Ajuta în anemie datorită continutului de fier, vitamina C și cupru. Ultimele doua măresc gradul de absorbtie al fierului de către organism.
  • Ajuta în boli cardiovasculare (tromboza, arterioscleroza, etc.). Vitamina C din kiwi inhiba acumularea de trombocite cauzatoare de cheaguri de sânge.
  • Ajuta la reducerea tensiunii arteriale datorita continutului mare de potasiu (330 mg /100 g de kiwi).
  • Ajuta digestia datorită continutului de fibre. De asemenea, conține o enzimă proteolitică numită actinidină necesara descompunerii proteinelor.
  • Pectina, o fibra solubila, reduce nivelul colesterolului din sânge.
  • Fibrele (pectina și mucilagiul) stimuleaza mișcarea peristaltica a intestinul, ajutand in constipatie.
  • Ajuta la slăbit datorită continutului de calorii scăzut (60 kcal /100 g de kiwi).
  • Ajuta la prevenirea afecțiunilor congenitale datorită continutului  mare de folati
  • Ajuta la protejarea ochilor de degenerescența maculară datorita continutului mare de zeaxantină și luteină.
  • Protejeaza pielea impotriva imbatranirii premature si stimuleaza productia de colagen, asigurand elasticitatea pielii datorita continutului mare de vitamina C si vitamina E.



Taguri:

Comentarii