Lintea o leguma foarte nutritiva si usor digestibila

Lintea o leguma foarte nutritiva si usor digestibila

Lintea este o leguma foarte nutritiva si usor digestibila disponibila tot timpul anului, ce se mănâncă în mod obișnuit gatita sub forma de salate, sosuri si supe. Datorită timpului scurt de fierbere, lintea este o excelentă alternativă la fasole. Sunt mai multe sortimente de linte: roșie, neagră, maro și verde.

Lintea conține vitaminele B1, B2, B3, B6, B9 (folati), C, E, minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, cupru, zinc, fosfor), proteine vegetale, carbohidrati, fibre.

Una dintre cele mai bogate surse de proteine alături de soia, fasole si mazăre, lintea constituie o alternativă la carne, in vechime fiind considerată carnea saracului iar în zilele noastre este folosita în dieta vegetariană și vegană. De mentionat faptul ca lintea are un continut foarte scăzut de grăsimi.

Anemie.

Ca urmare a continutului mare de fier (9 mg /100 g linte), lintea este o sursa de fier de patru ori mai concentrata decât carnea și ouale. Pe lângă fier lintea conține mult folati (433 µg /100 g linte) și cupru (0,85 mg /100 g linte) care sunt necesare producerii globulelor rosii (eritrocite) din sânge.

Constipatie.

Continutul mare de fibre (30 g /100 g de linte) stimuleaza peristaltismul intestinal ajutand la combaterea constipatiei.

Diabet.

Datorită continutului de carbohidrati complecsi, care eliberează glucoza treptat, lintea asigura un nivel stabil al glucozei în sânge fiind recomandată și în dieta diabeticilor.

Colesterol ridicat.

Continutul mare de fibre din linte ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sânge.


Taguri:

Comentarii