Mazarea o leguma sănătoasă si hranitoare

Mazarea o leguma sănătoasă si hranitoare

Mazărea, o legumă de primăvară, poate fi consumata și în restul anului prin pastrare sub forma congelata. Conține vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B9 (folati), C, E, K, mineralele fier, potasiu, magneziu, zinc, fosfor, mangan, cupru, carbohidrati (mai ales amidon), proteine, luteina, zeaxantina si fibre. Este o sursa buna de vitamina C, fier, zinc, folati și fibre.

Conținutul de proteine face ca mazărea sa fie o alegere buna pentru vegetarieni, desi nu este o sursă completă de proteine, datorita lipsei aminoacidului metionină. În schimb combinatia de mazare și cereale asigura organismului toți aminoacizii necesari.

Mazarea este recomandata în dieta:

  • pentru menținerea sănătății tractului digestiv (constipatie, etc.) deoarece este foarte bogată în fibre (5 mg/ 100 g mazare) în mare parte insolubile;
  • pentru sanatatea inimii (insuficienta cardiaca, leziuni ale valvelor inimii, miocardiopatie si boala coronariana), datorită continutului de vitamine din complexul B si magneziu;
  • pentru prevenirea hipertensiunii arteriale datorită continutului de fibre și potasiu;
  • in caz de neurastenie, iritabilitate, depresie, insomnie, datorită vitaminelor din complexul B și mineralelor din compozitie;
  • pentru femei însărcinate și care alapteaza datorită proteinelor, vitaminelor și mineralelor din compozitie. Folatii din compozitie previn aparitia malformatiilor fetale ale sistemului nervos;
  • diabeticilor, fiind util pentru reglarea nivelului de zahăr din sânge (datorită amidonului din compozitie care în timpul digestiei este transformat lent în glucoza);
  • pentru sanatatea ochilor datorită luteinei, zeaxantinei și vitaminei A din compozitie.
Taguri:

Comentarii