Muraturile sanatoase si gustoase

Muraturile sanatoase si gustoase

Muraturile sunt legume fermentate consumate mai ales iarna. Castravetii, varza, gogosarii, gogonelele, conopida murata dau gust oricarui preparat. Sunt foarte raspandite muraturile asortate.

Muraturile au o istorie de peste 6000 de ani fiind consumate în Egipt, China și în alte tari din Asia.

Muraturile sanatoase se prepara prin fermentarea naturala a legumelor în butoaie de lemn sau borcane de sticla cu adaugarea unor condimente (piper negru, dafin, mustar, coriandru, hrean, marar, usturoi, etc.), fără preparare termica, cu sare neiodata și nu cu otet.

Muraturile contribuie la mentinerea sanatatii deoarece:

  • contin vitamine, minerale și enzime.
  • regleaza microbiota (flora) intestinala,
  • ajuta la intarirea imunitatii,
  • amelioreaza alergiile,
  • reduc inflamatiile din organism,
  • stimuleaza digestia.

Muraturile contin probiotice rezultate în urma fermentarii legumelor. Acestea sunt bacterii prielnice microbiomului, adică sănătății noastre.

Castravetii murati contin tripsina care ajuta la digerarea proteinelor si au proprietăți antidiabetice. Gogonelele murate au efect antiviral bolcand în special proliferarea virusul hepatitei C. Conopida murata regleaza activitatea ovarelor.

Un preparat mai deosebit, borsul se obtine din tărâțe de grâu, de secară sau de sfeclă de zahăr fermentate în apă. Se remarca prin continutul de minerale, vitamine din complexul B, vitaminele C, D si enzime.



Taguri:

Comentarii