Nautul un aliment satios

Nautul un aliment satios

Nautul, una dintre cele mai vechi plante cultivate din lume, este un aliment satios, disponibil pe tot parcursul anului, comestibil numai fiert.

Nautul conține vitaminele B1, B2, B3, B5, B6, B9 (folati), C, E, minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, mangan, cupru, zinc, fosfor), proteine vegetale, carbohidrati si fibre.

Este o sursa importanța de proteine vegetale (19 g /100 g naut), carbohidrati (40 g /100 g naut), vitamine din complexul B (B2, B6 și folati), potasiu, fier (6,2 mg /100 g naut), zinc (3,4 mg /100 g naut), fosfor și fibre (17 g /100 g naut).

Datorită conținutului mare de fibre, nautul este recomandat în caz de constipatie și pentru slăbit. Fibrele stimulează mișcarea intestinului, măresc volumul scaunului și contribuie la mișcările regulate ale intestinului, prevenind astfel constipația. De asemenea, fibrele din naut scad colesterolul din sânge și prin legarea acizilor biliari, contribuie la prevenirea cancerul de colon.

Conținutul ridicat de proteine și fibre face din naut un aliment satios, ce ajuta la scăderea poftei de mâncare.

Datorită conținutului ridicat de proteine năutul constituie un înlocuitor excelent pentru carne în dietele vegetariene și vegane.

Fibrele, potasiul, vitaminele B, fierul, magneziul și seleniul din naut contribuie la sănătatea inimii.

Nautul are un indice glicemic destul de scăzut fiind utilizabil în dieta diabeticilor.

Folatii aflati în cantitate mare in naut contribuie la buna funcționare a sistemului nervos și la reducerea riscului de atac de cord.

Nautul conține colină, un nutrient care ajută la funcționarea creierului și a sistemului nervos.

Năutul trebuie să fie înmuiat timp de cel puțin 12 ore și apoi gătit corespunzător. Înmuierea distruge, de asemenea, carbohidrații nedigerabili care altfel pot cauza gaze. După inmuierea nautului, lichidul nu mai trebuie utilizat pentru gătit.

În Europa nautul se mănâncă mai mult adaugat la supe și salate.

Chiftelele de naut (falafel), sunt specifice bucătăriei din Orientul Mijlociu.

Clatitele din naut sunt făcute din făina de năut. Făina de năut se poate folosi și pentru a substitui făina de nuca sau o altă făina fără gluten în rețete precum brioșe fără gluten, mini brioșe cu omletă, batoane proteice și negrese.

Hummusul este un preparat oriental sub formă de pastă din năut fiert, amestecată cu pastă de susan (tahini), usturoi, suc de lămâie și ulei de măsline.

Taguri:

Comentarii