Nuca de cocos bogata in minerale

Nuca de cocos bogata in minerale

Nuca de cocos se bucură de o creștere a popularității datorită beneficiilor pe care le oferă în alimentatie și pentru sănătate.

Apa de nucă de cocos este bogata in minerale si vitamine, fara grăsimi, saraca in calorii si potoleste bine setea.

Laptele de nucă de cocos poate inlocui smântâna din laptele de vaca.

Miezul (pulpa) nucii de cocos copt poate fi consumat crud și este considerat un aliment important în unele țări de origine. De cele mai multe ori, miezul este uscat la soare obtinandu-se așa numita copra. Fulgi sau ras, miezul de nuca de cocos adaugă o aromă plăcută preparatelor sărate.

Faina de cocos, obţinut din miez proaspăt de cocos după uscare, degrasare și apoi macinare fina, se poate amesteca cu alte făinuri. Are un conţinut de carbohidraţi redus, este ideal pentru copt și pentru gătit.

Uleiul de cocos, laptele de cocos, făina de cocos și fulgii de cocos sau nuca de cocos deshidratată pot fi obținute din copra folosind diverse metode.

Nuca de cocos contine grăsimi, vitaminele B1, B2, B3 (niacina), B6, biotina, B9 (folati) și E precum și minerale: potasiu (356 mg /100 g), fier (2,43 mg /100 g), magneziu, calciu, zinc (1,1 mg /100 g), mangan, cupru, seleniu (10,1 μg / 100 g), fosfor, fibre.

Nuca de cocos este recomandata pentru:

  • Continutul mare de mangan (1500 mg /100 g), esențial pentru sănătatea oaselor și pentru metabolismul glucidelor, proteinelor și colesterolului.
  • Continutul mare de cupru (0,435 mg /100 g), un mineral necesar formarii colagenului si pentru sanatatea oaselor. Carenta de cupru poate cauza osteoporoza.
  • Continutul de magneziu, fosfor si calciu care ajuta la mentinerea sănătății oaselor, articulatiilor și muschilor.
  • Continutul de fibre (9 g /100 g) ce asigura aproape o treime din cantitatea zilnică minimă recomandată de 30 de grame. Fibrele contribuie la o digestie bună și la inducerea starii de sațietate de lungă durată.
  • Conținutul de compuși fenolici, cu proprietati antioxidante care ajuta la protejarea celulelor corpului.
  • Grasimile din compozitie (33,5 g /100 g) care deși contin în mare parte acizi grasi saturati nu cresc nivelul colesterolului din sânge pentru ca sunt compusi cu lanț scurt și mediu. În schimb, grasimile saturate provenite de la animale sunt compuse mai ales din lanturi lungi care, conform unor cercetări, cresc nivelul colesterolului.
  • Uleiul de nuca de cocos folosit la gatit datorită faptului ca este stabil la temperaturi înalte se foloseste la toate tipurile de gătit și totodata este rezistent la rancezire. Uleiul pur are un gust și miros ușor de cocos și nu alterează semnificativ gustul final al mâncării.
  • Uleiul de cocos, un ingredient folosit la îngrijirea pielii ce se absoarbe ușor, fără a lăsa reziduuri grase. Ajuta la hidratarea pielii, la calmarea pielii iritate, în caz de acnee precum și la reducerea efectelor îmbătrânirii pielii. Totodata are acțiune asemănătoare sebumului, de protecție a pielii față de factorii nocivi din mediu.
  • Ingrijirea parului deoarece acizii grasi din uleiul de cocos (acid lauric, etc.) asigura un aspect sanatos pentru par.

Nucile de cocos proaspete se pot păstra pentru o perioadă de aproximativ 2-3 săptămâni în sertarul de legume al frigiderului timp.

Taguri:

Comentarii