Prunele mentin sanatatea florei intestinale si amelioreaza constipatia

Prunele mentin sanatatea florei intestinale si amelioreaza constipatia

Toamna este sezonul prunelor, unul dintre cele mai vechi fructe cultivate în lume.

Proaspete sau uscate ori sub forma de compot, gem, cuscus, găluște (gomboti) sau prăjitură, sunt o alegere buna la micul dejun sau ca desert.

Prunele conțin vitamine (A, B1, B2, B3, B 5, B6, B9, C, E, K), minerale (potasiu, fier, calciu, magneziu, zinc, fosfor, sulf), polifenoli (antocianine, acizi clorogenici), precum și fibre (pectina).

Cele mai importante beneficii ale prunelor sunt:

  • Prunele proaspete sau uscate ajută digestia, mentin sănătatea florei intestinale și amelioreaza constipația. Acțiunea combinata a pectinei și a unei substante din compozitie care stimuleaza mișcarea intestinala fac din prune un laxativ blând și eficient. Pentru a marii efectul laxativ, prunele uscate se lasa în apa peste noapte și se mananca a doua zi, la micul dejun (cu musli, iaurt, etc.).
  • Datorită continutului de fibre, în special al prunei uscate, ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sânge.
  • Datorita continutului de polifenoli cu actiune antioxidanta, au un efect antiinflamator.
  • Ajuta la prevenirea cancerului de colon datorită continutului de fibre solubile, în principal pectina.
  • Au acțiune ușor diuretica și detoxifianta.
  • Datorită continutului scăzut de proteine și sodiu sunt recomandate în arterioscleroza, exces de acid uric și boli ale ficatului.
  • Au indice glicemic scazut, astfel incat consumul lor nu provoaca cresteri bruste ale nivelului de zahar din sange.
  • Ajuta la mentinerea sanatatii oaselor. Consumul regulat de prune uscate ajuta la restabilirea densitatii osoase.

Potrivit unor surse, prunele sunt unul dintre soiurile de fructe mai puțin contaminate cu pesticide.

Taguri:

Comentarii