Semintele de floarea-soarelui, o sursa de proteine, grăsimi, minerale și fibre.

Semintele de floarea-soarelui, o sursa de proteine, grăsimi, minerale și fibre.

Semintele de floarea-soarelui presărate în salate sau adăugate la prăjituri, tarte, pâine, chifle sau brioşe sunt o sursă de proteine, grăsimi și minerale. De asemenea contin din abundenta vitaminele B1, B2, B3 (niacina), B6, folati și E.

Cele mai importante minerale continute în semințele de floarea-soarelui sunt: potasiu , fier, magneziu, calciu, zinc, cupru, mangan, seleniu, fosfor.

Cu un continut de proteine de 22 g /100 g, semintele de floarea-soarelui sunt o sursă excelentă de proteine și pentru vegani și vegetarieni.

Semintele de floarea-soarelui sunt bogate in grăsimi (51 g /100 g), in mare parte acizi grași polinesaturați și anume în acizi grași omega-6, fiind recomandati în cazuri de hipercolesterolemie și de ateroscleroza. Potrivit Asociatiei Americane a Inimii, acizii grasi polinesaturati omega-6 sunt benefici pentru inima daca sunt mancati cu moderatie.

Raportul de acizi grași omega-6 și omega-3 din alimentatie trebuie să fie echilibrat. De aceea este necesar ca alimentatia sa contina și omega-3 din semințe de in, ulei de in sau ulei de peste. Societatea Germană pentru Nutriție (DGE) recomandă un raport omega-6 : omega-3 de 5:1.

Semintele de floarea-soarelui sunt foarte bogate în vitamina E (50 mg α-TE), un antioxidant puternic, benefic pentru sistemul cardiovascular, pentru sănătatea pielii și ochilor.

Se remarca continutul foarte mare de vitamine din complexul B și mai ales de vitamina B1 (1.48 mg /100 g) cu efecte benefice pentru sistemul nervos și starea psihica precum și de vitamina B6 (1.34 mg /100 g) care ajuta la asimilarea proteinelor și grasimilor.

Dintre minerale se găsesc în cantitati mari magneziul (325 mg /100 g), zincul (5 mg /100 g), fosforul (660 mg /100 g), manganul (1,95 mg /100 g) și fierul (5,25 mg /100 g).

Fibrele (8,6 g /100 g seminte de floarea-soarelui) sunt benefice pentru sanatatea tractului intestinal, ajuta la scăderea colesterolului, la mentinerea unui nivel sanatos al zahărului din sânge și la mentinerea în limite normale a greutatii corporale.

Uleiul din seminte de floarea-soarelui este bogat în acizi grasi nesaturati. Este folosit la gatit și datorită faptului ca este stabil, rezistand la temperaturi ridicate. Presat la rece, are un gust și miros foarte plăcut, caracteristic, având calități alimentare și dietetice deosebite.

Taguri:

Comentarii