Sfecla rosie ajuta si in anemie

Sfecla rosie ajuta si in anemie

Iarna avem la dispoziție sfecla rosie o leguma folosită în primul rând pentru muraturi.

Sfecla rosie conține vitaminele: A, complexul B, din care folati (numit si vitamina B9, 100 µg/ 100 g sfecla roșie), C, minerale: potasiu (325 g/ 100 g de sfecla roșie), fierul, magneziu, calciul, zinc, mangan, fosfor, iod, sulf precum și fibre, betacianina, trioptofan.

Sfecla roșie are acțiune antianemica. Cel mai mare efect antianemic îl are consumul a 50-100 ml de suc proaspăt preparat din sfecla roșie de doua ori pe zi.

Este una dintre cele mai benefice legume pentru sănătatea ficatului. Sucul de sfecla rosie, ajută la regenerarea ficatului. Sfecla roşie previne evoluţia hepatitelor cronice spre ciroză sau spre cancerul hepatic.

Sfecla rosie conține o cantitate ridicată de triptofan, substanță ce relaxează mintea și crează o stare de bine. Consumul de sfecla rosie îmbunătățește sănătatea mintală și crește puterea de concentrare.
Betacianina, substanța care dă culoarea roșie sfeclei, este un puternic antioxidant, cu proprietăți antiinflamatorii și antitumorale. Se considera ca prin consumarea regulata, sfecla roșie previne leucemia, cancerul pulmonar, de colon, cel rectal precum şi cel gastric.
Este unul dintre alimentele care stabilizează glicemia pacienţilor cu diabet de tip I şi II. Are efecte diuretice şi previne complicaţiile cardiovasculare ale diabetului.

Scăderea tensiunii arteriale prin consumul de sfecla rosie se datorează oxidului nitric, o substanta care dilată vasele de sânge, provenit din transformarea nitraților din sfecla roșie prin digestie.

Sfecla rosie creste secretia de suc gastric ajutand digestia.

Datorita continutului mare de saruri minerale are actiune alclinizanta. 

Datorita continutului destul de mare de fibre (2,8 g /100 g de sfecla rosie) reduce nivelul colesterolului din sange si este un laxativ usor.

Este recomandata si in guta.



Taguri:

Comentarii