Soia o leguminoasa foarte bogata in proteine, vitamine si minerale

Soia o leguminoasa foarte bogata in proteine, vitamine si minerale

Soia și produsele din soia precum laptele de soia, tofu, miso, natto, tempeh (boabe de soia fermentate cu mucegaiuri), apreciate de către vegani şi folosite în meniurile de post devin tot mai populare și în țara noastra.

Soia conține proteine, vitamine ( B1, B2, B3, B6, B9, C, E, K), minerale (potasiu, fier, calciu, magneziu, mangan, zinc, cupru, mangan, fosfor), polifenoli (izoflavonoidele genisteina si daidzeina), precum și fibre.

Soia și produsele din soia sunt recomandate în alimentatie deoarece:

  • Constituie una dintre cele mai bogate surse de proteine vegetale.
  • Proteinele din soia contin toți cei nouă aminoacizi esențiali necesari organismului uman.
  • Majoritatea grăsimilor din soia (85-90%) sunt polinesaturate, incluzând grăsimi importante omega-6 și omega-3.
  • 100 g de soia asigura 94% din necesarul zilnic de folati (vitamina B9), 76% din cel de vitamina B1 și 73% din cel de vitamina B2 .
  • 100 g de soia asigura tot necesarul zilnic de fier, fosfor și mangan.
  • Ajuta la reglarea tranzitului intestinal și la reducerea nivelului colesterolului din sânge datorită continutului de fibre, în mare parte solubile.
  • Genisteina din soia inhiba formarea de cheaguri de sânge în artere fiind benefic pentru prevenirea trombozelor, atacului de cord și al celui cerebral.
  • Amelioreaza simptomele menopauzei (bufeuri de căldura, perturbarea somnului, etc.) la femei.
  • Reduc riscul de cancer de san la femei și de prostată la bărbați. Studii legate de consumul de soia de către chinezi, japonezi și coreeni au indicat faptul ca aceștia au un procent mai mic de cancere de san și de prostata.
  • Sunt bine tolerate de către diabetici.

Soia poate conține inhibitori de tripsină, factori de inhibare a α-amilazei si fitați. Din fericire, gătitul, înmuierea și fermentarea produselor de soia înainte de consum scad concentratia acestora.


Taguri:

Comentarii