Spanacul una dintre cele mai hrănitoare legume frunzoase

Spanacul una dintre cele mai hrănitoare legume frunzoase

Spanacul este una dintre cele mai hrănitoare legume frunzoase datorită continutului mare de vitamine și minerale. Conține vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B9 (folati), C, E, K, mineralele fier, potasiu, calciu, magneziu, zinc, fosfor precum și luteina, quercitina, zeaxantina.

Poate fi consumat atat in stare cruda, sub forma de salate, cat si in mancaruri.

Motive pentru care spanacul este bine să fie inclus în meniul nostru:

  • Conține mai mult fier decât carnea (2,7 mg /100 g spanac) fiind benefic în anemii. Vitamina C din spanac (28 mg /100 g spanac) mareste gradul de absorbtie al fierului de către organismul uman.
  • Datorită potasiului, magneziului și folatilor din compozitie, spanacul ajuta în caz de hipertensiune arteriala.
  • Conține cantități mari de luteină și zeaxantină, două carotenoide care previn distrugerea vederii centrale (degenerescenta maculară).
  • Conține cantități mari de beta-caroten pe care organismul le transformă în vitamina A asigurand doua treimi din necesarul zilnic din aceasta vitamina. Vitamina A este un antioxidant cu rol important in creșterea imunitatii, formarea oaselor și dintilor, prevenirea pierderii vederii nocturne,a unor boli de piele, sinusite, infectii respiratorii precum si raceli frcvente.
  • Datorită continutului mare de folati (190 µg / 100 g spanac) este recomandat femeilor însărcinate deoarece previne producerea unor malformatii la fat.
  • Conține puțini carbohidrați (0,8 grame de la 100 g spanac), fiind potrivit pentru dietele cu conținut scăzut de carbohidrați.
  • Ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sange.

Se recomandă consumul moderat de spanac în anumite cazuri deoarece:

  • Bogat în vitamina K, spanacul poate micsora efectele medicamentelor anticoagulante.
  • Acidul oxalic nu este bine tolerat de toată lumea și totodata leagă calciul. Cantități excesive de acid oxalic micșorează cantitatea de calciul absorbit de organism. Cel mai bine este ca în astfel de cazuri să mâncați spanac cu alimente care conțin calciu, cum ar fi produsele lactate.
Taguri:

Comentarii