Vitaminele din complexul B

Vitaminele din complexul B

Din cele 13 vitamine importante pentru sanatatea noastră 8 sunt din complexul B.

Vitaminele din complexul B contin vitaminele B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12 necesare menținerii sănătății sistemului nervos, a sistemului imunitar, a pielii, ficatului, gurii, ochilor, parului, tonusului muscular al tractului gastrointestinal.

Aceste vitamine actioneaza împreuna și de aceea trebuie luate întotdeauna împreună.

Vitaminele din complexul B se găsesc în legume, fructe, cereale produse lactate și carne. Vitamina B12, spre deosebire de celelalte vitamine B, se găseste aproape exclusiv în alimentele de origine animala. De acest fapt trebuie sa tina seama veganii.

Vitamina B1 (tiamina) este necesara pentru asigurarea tonusului normal al inimii, muschilor, stomacului și intestinelor. De asemenea contribuie la circulatia sanguina, la formarea sangelui, la producerea acidului clorhidric în stomac, îmbunătățește funcționarea creierului si pofta de mâncare.

Carenta de vitamina B1 cauzeaza tulburari neurologice denumite beri-beri, insuficienta cardiaca, tahicardie, dificultati de respirație, iritabilitate, constipatie, ficat marit, edeme, amnezie, lipsa de apetit, atrofie musculara, amortirea mâinilor și a picioarelor, senzație de furnicaturi, oboseala, slăbiciune generala, dureri musculare, pierderi de greutate.

Sursele alimentare bogate în vitamina B1 sunt: carnea de pasăre și porc, pestele, galbenusul de ouă, cerealele integrale, seminte de floarea soarelui, susan, mazare, soia, broccoli, ovazul, strugurii, spirulina, patrunjelul, hameiul, spanacul, avocado, asparagus, etc.

Vitamina B2 (riboflavina) contribuie la metabolizarea carbohidratilor, grasimilor și proteinelor, este necesara formarii globulelor rosii, etc.

Carenta de vitamina B2 cauzeaza crapaturi dureroase la colturile gurii, leziuni la nivelul pielii, digestie proasta, ameteli, căderea parului, insomnii, etc.

Sursele alimentare bogate în vitamina B2 sunt: carnea de pasăre, pestele, galbenusul de ouă, soia, mazarea, spanacul, cerealele integrale, avocado, ciuperci, asparagus, etc.

Vitamina B3 (niacina) este necesara sănătății pielii, sistemului nervos și circulatiei sanguine.

Carenta de vitamina B3 cauzeaza ulceratii ale pielii, dementa, depresie, diaree, ameteli, dureri de cap, indigestie, insomnii, pelagra, etc.

Sursele alimentare bogate în vitamina B3 sunt: ficatul de vita, soia, broccoli, morcovii, curmale, pestele, carnea de pasăre, ouă, graul integral, avocado, nuci, alune, ciuperci, asparagus, etc.

Vitamina B5 (acidul pantotenic) numită și vitamina antistres, contribuie la producerea hormonilor suprarenali, a neurotransmitatorilor, a anticorpilor, la transformarea în energie a grasimilor, carbohidratilor și a proteinelor, etc.

Carența de vitamina B5, cauzează oboseală, durei de cap, greață, furnicături în mâini, etc.

Sursele alimentare bogate în vitamina B5 sunt: avocado, ouă, carnea de vita si pasăre, ciupercile, graul integral, etc.

Vitamina B6 (piridoxina) influențează atât sanatatea mentală cât și cea fizica fiind implicata în absorbtia grasimilor și proteinelor, în sinteza acizilor nucleici (ARN și ADN), în activarea a numeroase enzime, la formarea globulelor rosii, etc.

Carența de vitamina B6poate duce la anemie, convulsii, greață, amețeli, hiperiritabilitate, etc.

Sursele alimentare bogate în vitamina B6: avocado, carnea de pasăre, peste, banane, cartofi, cartofi dulci, morcovii, mazarea, spanacul, nucile, etc.

Vitamina B7 (biotina) contribuie la sanatatea pielii și parului, tesutului nervos, a maduvei oaselor, etc.

Carența de vitamina B7 cauzeaza anemie, depresie, căderea parului, inflamatii ale pielii și a membranelor mucoase, insomnie, pierderea apetitului, răni ale limbii, greață, etc.

Sursele alimentare bogate în vitamina B7: ouă, ciupercile, carnea de porc si vaca, migdalele, semintele de floarea soarelui, laptele, soia, cereale integrale, etc.

Vitamina B9 (folati) este necesara pentru producerea energiei, formarea globulelor rosii ale sangelui, reglarea nivelului de homocisteina, pentru reglarea formarii celulelor nervoase din celulele embrionului și ale fatului, etc.

Carența de vitamina B9 poate cauza anemie, apatie, tulburari digestive, probleme de memorie, slabiciune, defecte de nastere la unul din urmași, etc.

Sursele alimentare bogate în vitamina B9: soia, anghinarea, orzul, avocado, sparanghelul, mazarea, carnea de vita, pui, porc, miel, brânza, lintea, cerealele integrale, etc.

Vitamina B12 (metilcobalamina) este implicata în dezvoltarea și în protecția sistemului nervos. De asemenea este necesara pentru absorbtia hranei și la metabolizarea carbohidratilor și a grasimilor.

Carenta de vitamina B12 cauzeaza tulburari digestive, ameteli, amorteli sau furnicaturi la nivelul brațelor și al picioarelor, dificultati la mers, anemie pernicioasa, halucinații, pierderi de memorie, nervozitate, palpitatii, stari de lesin, iritabilitate, degradarea oaselor, degenerarea maduvei spinarii, oboseala cronica, etc.

Sursele alimentare bogate în vitamina B12: ouă, carne, rinichi, ficat, produse lactate, fructe de mare, lucerna, hamei, etc.

Taguri:

Comentarii