Zmeura o sursă bună de antioxidanti și fibre

Zmeura o sursă bună de antioxidanti și fibre

Există mai multe varietati de zmeura: rosie, galbena si neagra.

Zmeura este ușor de adăugat in dieta, la micul dejun, prânz, cină sau desert.

Zmeura conține vitamine (B1, B2, B6, B9, C, E, K), minerale (potasiu, fier, calciu, magneziu, mangan, zinc, cupru, fosfor), polifenoli (antocianine, acid elagic) precum și fibre. Este o sursă bună de antioxidanti (vitamina C, vitamina E, antocianine, etc) și fibre. Zmeura neagra este cea mai bogata în antioxidanti.

Cele mai importante beneficii ale zmeurei sunt:

  • Ajuta la intarirea imunitatii, la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale și a bolilor de inima, ajuta la reducerea riscului de cancer si protejeaza creierul de declin cognitiv datorită antioxidantilor din compozitie.
  • Continutul de vitamina C (cca. 25 mg /100 g zmeura) ce asigura 40 % din necesarul zilnic pentru un om sanatos.
  • Continutul de potasiu (cca. 150 mg /100 g zmeura) ce ajuta la prevenirea tensiunii arteriale ridicate și la reducerea riscului de accident vascular cerebral.
  • Previn constipația datorită continutului de fibre (cca. 5 g /100 g zmeura).
  • Este o sursă bună de fibre, care hrănesc bacteriile benefice sanatatii tractului intestinal.
  • Ajuta în dietele pentru slăbit deoarece au un continut caloric scăzut.
  • Are proprietăți antiinflamatorii care pot ajuta la ameliorarea artritei. 
  • Este recomandata pentru diabetici.
  • Are efect alcalinizant datorită continutului de saruri minerale.

În cosmetica, măștile de frumusețe cu zmeura pot fi o soluţie împotriva ridurilor fine. Se amesteca o cană de iaurt și 2 căni de zmeură proaspătă. Amestecul se aplica pe toată fața, timp de 15 minute și apoi se îndepărtează prin spalare cu apă călduță.



Taguri:

Comentarii