Hipertensiunea arteriala nu doare dar afectează sanatatea

Hipertensiunea arteriala nu doare dar afectează sanatatea

Hipertensiunea arterială afectează acum fiecare al treilea adult din țările occidentale.

În Romania conform unui studiu, în anul 2016, 7,4 milioane de persoane au avut hipertensiune arterială.

Tensiunea arteriala puțin sub 120/80 mmHg este considerată optimă de catre Organizației Mondiala a Sănătății (OMS) si Societatea Europeană de Cardiologie.

Unii specialisti considera ca o tensiune în repaus de peste 140/90 mmHg necesita măsuri de scădere. Altii considera ca trebuie sa se ia deja măsuri la valori ale tensiunii mai mari de 130/80.

În nouă din zece cazuri, cauza hipertensiunii arteriale este stilul de viață modern.

Cei care suferă de hipertensiune arterială trebuie să își schimbe cât mai repede și pentru totdeauna obiceiurile privind alimentatia, activitatile fizice, fumat, consum de alcool și cafea.

Alimentatia necorespunzătoare este o cauză majoră a tensiunii arteriale ridicate.

Excesul de greutatea corporala crește riscul pentru tensiune marita. Pentru fiecare 10 kg de greutate pierdută, tensiunea arterială poate scadea cu aproximativ 12/ 8 mmHg.

Pentru scaderea tensiunii arteriale sunt recomandate:

  • Dieta mediteraneana, una dintre cele mai sănătoase, dar și ușor de urmat diete, cu multe fructe și legume, cereale integrale, ulei de măsline, peste.
  • Activitatea fizica moderata (150 de minute pe săptămână).
  • Reducerea stresului prin practicarea unei metode de relaxare. In loc de televizor în fiecare seară, este recomandat să ascultați muzică relaxantă sau să citiți o carte bună, ambele avand un efect calmant.

Plante care pot ajuta la reglarea tensiunii arteriale: paducel, piper de Cayenne, turmeric, musetel, fenicul, patrunjel, anghinarea, coada soricelului, isop, patlagina, pirul, sulfina, talpa gastei, traista ciobanului, urzica, odoleanul, rozmarin precum si hamei și valeriana pentru calmarea nervilor.

Suplimente care pot ajuta în caz de hipertensiunea arterială:

  • minerale: calciu, magneziu, potasiu, zinc,
  • vitamine: B1, B6, B9, B12, E, C+bioflavonoide,
  • acizii grasi esentiali omega 3,
  • L-arginina,
  • enzime proteolitice.


Taguri:

Comentarii