Maslinele nutritive si sanatoase

Maslinele nutritive si sanatoase

Fructele arborelui de maslin, maslinele verzi sau negre sunt foarte nutritive și folosite din cele mai indepartate vremuri și în scop medical. Maslina neagră este maslina verde ajunsa la maturitate.

Disponibile pe tot parcursul anului, măslinele sunt printre cele mai populare ingrediente ale bucătăriei mediteraneene. Sunt adesea găsite pe pizza vegetariană, în salata grecească sau în tapas, potrivindu-se, de asemenea, perfect cu mâncarea de pește.

Dacă doriți să profitați la maximum de numeroasele proprietăți ale maslinelor, cel mai bine este să consumați în medie șapte măsline pe zi.

Maslinele (fructele arborelui de maslin) conțin vitaminele A, B1, B3, B6, C, E, minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, zinc, cupru, fosfor), acizi grasi monosaturați si polinesaturați, proteine, fibre, carbohidrati.

Proteinele din măsline sunt de calitate foarte buna deoarece contin toți aminoacizii esentiali fiind apreciati si în dieta vegetariană și vegană.

Măslinele conțin antioxidanți importanti pentru sanatate:

  • Compuși fenolici ( oleuropeina, hidroxitirosol, oleocantal)
  • Flavonoide ( apigenină, quercitina, luteolina)
  • Antocianidine

Uleiul de măsline se obține prin presarea sau centrifugarea fructelor fără sâmburi și este cea mai populară grăsime comestibilă în țările mediteraneene.

Cel mai sănătos este presat la rece, așa numitul ulei de măsline extra virgin, care conține cei mai mulți dintre fitonutrientii valorosi.

Frunzele maslinului contin oleuropeină în cantitate mare, intaresc sistemul imunitar si ajuta în caz de hipertensiune arterială. Extractul din frunze de măslin are un puternic efect antibacterian și acționeaza impotriva parazitilor intestinali.

Maslinele ajuta in caz de:

Boli ale vezicii biliare.

Maslinele și uleiul de măsline ajuta la golirea vezicii biliare în caz de dischinezie și dispepsie biliara.

Lipsa poftei de mâncare.

Maslinele măresc pofta de mâncare și îmbunătățeșc digestia prin stimularea producției de sucuri gastrice.

Constipatie.

Fibrele (3,2 g /100 g de măsline) și acizii grasi (10 g/100 g de măsline) din compozitia maslinelor ajuta la combaterea constipatiei.

Abscse, furuncule, eczeme, crapaturi, par uscat.

Maslinele ajuta la menţinerea sănătăţii pielii şi părului, fiind bogate în acizi graşi şi antioxidanti (printre care și vitamina E) care hrănesc, hidratează şi protejează pielea şi părul.
Uleiul de măsline și sarea constituie un exfoliant facial excelent, iar crema cu măsline hidratează pielea uscată și reduce ridurile.

Uleiul de masline este mult utilizat la realizarea mastilor pentru ten.

Este bine să se facă verificarea ingredientelor din conservele de măsline, adica dacă au fost adăugate amelioratori de aromă și conservanți, care sunt complet inutile, deoarece maslinele conservate se pot păstra pentru o lungă perioadă de timp.

Măslinele murate în ulei își păstrează calitatile cel mai mult. Borcanele nedeschise pot fi pastrate mai mulți ani, iar borcanele deschise  timp de câteva luni în frigider.

Taguri:

Comentarii