Meditatia sursa de calm si echilibru

Meditatia sursa de calm si echilibru

Meditația este o practică simplă, la îndemâna tuturor, care poate reduce stresul, crește calmul și ajuta la controlul durerii. Este o tehnică folosită de mii de ani ce te poate ajuta să trăiești în prezent fără ca mintea să ”plece” în altă parte.

Principalul beneficiu al meditatiei este acela ca poate oferi o stare de calm, pace si echilibru, esentiala pentru o viața sănătoasă.

Avantajele acestei tehnici de relaxare sunt acelea ca nu sunt necesare echipamente speciale si ca poate fi pusa in practica oriunde, inclusiv in timpul unei plimbari in parc.

Meditația este un element central în diferite tradiții religioase, în special în budism, precum și în hinduism, confucianism, crestinism și alte religii. A fost din ce în ce mai mult practicat și cercetat într-un mod laic în lumea occidentală încă din secolul XX.

Un element esențial al tehnicilor meditative este controlul conștient al atentiei. Efectele antrenamentului de meditație asupra cognitiei, functiilor creierului, sistemului imunitar, afectului precum și sănătatea mintală sunt dovedite științific.

Se considera ca meditatia poate produce după un timp modificari benefice ale creierului. Stările meditative pot fi măsurate ca modificări ale modelului undelor cerebrale. Calugarii tibetani cu mulți ani de practică în meditație au arătat o activitate mai mare în lobul frontal stâng și unde gama de peste 30 de ori mai pronunțate decât grupul de control.

Practicarea meditatiei se realizeaza prin:

  • Concentrarea atentiei, unul dintre cele mai importante elemente ale meditatiei. Concentrarea atentiei ajuta la indepartarea de gandurilor care distrag atenția, la concentrarea asupra momentului prezent. Va puteti concentra atentia asupra respiratiei, senzatiilor corporale, a unui sunet, a unei imagini sau unui obiect specific. Nu încercați să vă opriți gândurile sau sentimentele.
  • Respiratie relaxata. Cel mai simplu mod de a începe sa meditezi este să stai liniștit și să te concentrezi asupra respirației. De exemplu, inspirand pe nas cinci secunde și expirand pe gura timp de cinci secunde.
  • Un cadru liniștit. Practicarea meditatiei poate fi mai usoara daca va aflati intr-un loc linistit, cu putine surse de distragere, inclusiv televizor, radio sau telefoane mobile. Pe masura ce deveniti mai priceput in meditatie, este posibil sa o puteti face oriunde, mai ales in situatii cu nivel de stres ridicat, in care beneficiati cel mai mult de meditatie, cum ar fi un blocaj de trafic, o intalnire de lucru stresanta sau o coada lunga la magazinul alimentar.
  • O pozitie confortabila. Meditatia se poate practica stand în pozitia sezand, culcat, in timp ce mergeti sau in timp ce faceti anumite activitati.

Beneficiile emotionale ale meditatiei pot include:

  • o noua perspectiva asupra situatiilor stresante;
  • abilitati mai bune de gestionare a starilor de ingrijorare;
  • cresterea constiintei de sine;
  • concentrarea pe prezent;
  • reducerea emotiilor negative;
  • cresterea imaginatiei si a creativitatii;
  • cresterea nivelului de rabdare si toleranta.




Taguri:

Comentarii