Osteoporoza prevenire si remedii naturale

Osteoporoza prevenire si remedii naturale

Osteoporoza este o boala în care oasele devin mai fragile în urma pierderii de masa osoasa prin demineralizare.

Oasele sunt țesuturi vii care se refac constant prin înlocuire cu material nou. În caz de osteoporoza, oasele se descompun mai repede decat se refac. Acest fapt face ca oasele sa devină mai puțin dense, mai poroase și mai fragile. Este o boala progresiva având ca urmări schimbari de postura și expunerea la fracuri.

La nivel mondial, riscul de fractură, ca urmare a osteoporozei, este de circa 17% la femei și 6% la bărbați, dar depinde și de o serie de alți factori, în mod special de rasă și vârstă.

Cele mai frecvente sunt fracturile încheieturii mâinii, fracturile de șold și fracturile de la nivelul coloanei vertebrale (colapsul vertebral). Aceste tipuri de fracturi pot apărea in acelasi timp.

Riscul de deteriorare a structurii osoase crește, mai ales la femeile care trec prin menopauză sau au trecut deja de menopauză deoarece au o scădere a nivelului de estrogen. Conform unor statistici recente ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii peste jumătate dintre femeile trecute de vârsta de 50 de ani sunt afectate de osteoporoza.
Deși nu se poate inversa complet osteoporoza, există modalități de a o gestiona printr-o alimentație corectă și exercițiile fizice regulate. Cel mai recomandat este prevenirea osteoporozei prin aceleasi remedii naturale ca si tratamentul.

În ceea ce privește alimentatia sunt recomandate alimente bogate in minerale (calciu, siliciu, magneziu, cupru, mangan) si vitaminele D, K si C. De asemenea un echilibrul corect dintre mineralele magneziu, bor, potasiu și vitaminele C, D, E, K, acid folic are un rol important în osteoporoza.

Dacă aportul de calciul in organism nu este suficient, organismul încearcă să compenseze aceasta carenta prin eliberarea mineralelor din depozitele osoase.

Calciul se găsește nu numai în lapte și produse din lapte ci și în numeroase legume precum broccoli, fenicul, spanac, etc.

Vitamina D este esentiala pentru tratamentul osteoporozei, deoarece favorizeaza metabolismul calciului si mineralizarea osoasa. Vara organismul uman poate produce aceasta vitamina prin expunerea la soare a fetei și brațelor timp de minimum 15 minute pe săptămâna. In lunile de iarna este posibil să fie necesar un aport de vitamina D3 sub forma de suplimente.

Vitamina K este foarte importanța pentru formarea și refacerea oaselor, ajutand la prevenirea osteoporozei. Vitamina K se găsește în lucerna, varec (alge brune marine), creson, varză murată, coacaze rosii, spanac, varza de Bruxelles, praz, untura de peste, galbenus de oua, etc.

Siliciul este necesar pentru absorbtia calciului în primele stadii ale formarii oaselor. Alimentele vegetale bogate în fibre, cum ar fi produsele din cereale integrale, prazul, fasolea verde, bananele și coacăzele conțin acid silicic.

Magneziul este esențial pentru activarea vitaminei D și pentru metabolismul osos. Magneziul se găsește în principal în produsele de origine animală (carne, ficat, pește, lapte, produse lactate), dar și în legume și fructe.

Cuprul ajuta la formarea oaselor. Sursele bogate de cupru sunt cerealele integrale, leguminoasele,crevetii, peștele.

Manganul este necesar pentru creșterea normala a oaselor. Se găseste în cereale, legume, ceai, nuci, afine, piersici, zmeură, ananas, banane, etc.

Dintre plante sunt recomandate pentru osteoporoza: soiamigdalele, fasolea, alunele de padure, nucile, cerealele integrale, lucerna, spanacul, salvia indiana, urzica, rădăcina de papadie, patrunjelul, nuca de cocos, napii, macesele, yuca, telina, loboda, mararul, morcovul, ridichii, gulia, dafinul, semintele de susan, coada soricelului, dafinul, algele marine, hrisca, broccoli, fenicul, varza de Bruxelles.


Taguri:

Comentarii