Cum sa slabesti sanatos -10 sfaturi pentru slăbit

Cum sa slabesti sanatos -10 sfaturi pentru slăbit

Adevărul este că nu există o soluție universal valabilă de slabit sănătoasă. Ceea ce funcționează pentru o persoană poate să nu funcționeze pentru altele datorita diferentelor legate de moștenirea genetica și a altor factori. Pentru a găsi metoda de slabit potrivită este nevoie uneori de multă răbdare.

În timp ce unii oameni răspund bine la tinerea sub control a numarului de calorii din alimentatie sau la metode restrictive similare, alții au nevoie de mai multă libertate în planificarea programului de slabit. Deci, nu fiți descurajați dacă o dietă care a ajutat pentru altcineva nu funcționează și pentru dvs.

Cele mai importante cauze ale ingrasarii sunt dieta, obiceiurile de alimentatie (cum ar fi orele meselor principale) și lipsa de miscare.

Conform unor cercetări carenta de magneziu (cauzeaza pofta de dulce) precum si cel de potasiu (constatat la mulți obezi) pot să duca la ingrasare.

Hormonii tiroidieni au si rolul de a regla metabolismul. Daca acești hormoni nu sunt suficienti (hipotiroidism), organismul este predispus la ingrasare. De regula, glanda tiroida poate fi responsabila pentru cel mult 5 kilograme in plus.

Cei mai mulți oameni consuma cantități prea mari de carbohidrați (glucide) rafinați precum: pâine albă, aluat pentru pizza, paste, produse de patiserie, făină albă, orez alb.  Înlocuirea acestora cu produse continand cereale integrale ajuta la slăbit.

Consumul mediu de carne si produse din carne din Romania este prea mare, aproape dublu fata de cel recomandat. Conform datelor publicate de catre Institutul National de Statistica din Romania, in anul 2018  consumul mediu de carne si produse din carne a fost de 159,5 g /zi /locuitor in timp ce nutritionistii recomanda un consum zilnic de maximum 85 g /zi /locuitor.

Sfaturi pentru slăbit:

1. Dieta mediteraneană bazata pe consumul de grăsimi sanatoase (ulei de măsline, ulei de canepa, ulei de in, ulei de rapita presate la rece, etc.) și carbohidrați bogati in fibre precum cereale integrale, împreună cu cantități mari de fructe și legume proaspete, nuci, pește și doar cantități modeste de carne de porc, vita, oaie și brânză este utila în slabit. Dieta bazata pe legume si fructe nu numai ca ajuta la pierderea in greutate, ci previne inclusiv instalarea bolilor cronice, precum diabetul zaharat, bolile cardiovasculare, etc. Legumele si fructele contin vitamine, minerale si fitonutrienti, inclusiv fibre ce cresc senzatia de satietate precum si apa.

2. In loc sa-ti propui sa slabesti un kilogram pe saptamana, stabileste-ti obiective cum ar fi sa mananci o portie (o ceasca) de legume la cina sau sa mergi pe jos 20 de minute in fiecare zi.

3. Supa de legume poate ajuta la slăbit. Inclus în meniul de prânz, poate sa asigure o micsorare a numarului de calorii prin cresterea senzatiei de satietate.

4. Micul dejun bogat în proteine cum ar fi oua, întârzie senzația de foame.

5. Evitați băuturile indulcite și sucul de fructe.

6. Beti apă cu o jumătate de oră înainte de mese. Un studiu a arătat că apa potabilă cu o jumătate de oră înainte de mese a crescut pierderea în greutate cu 44% pe parcursul a 3 luni.

7. Mâncați mai ales alimente neprocesate. Sunt mai sănătoase și mult mai puțin susceptibile de a provoca supraalimentare.

8. Măncați încet.

9. Evitati mancatul seara la ore tarzii deoarece metabolismul din timpul zilei se modifica seara cauzand ingrasare.

10. Respectati programul de somn de 7-8 ore pe zi. Lipsa somnului dezechilibreaza hormonii digestivi grelina și leptina contribuind la ingrasare.

Postul intermitent este unul dintre cele mai populare metode de slăbit. Una din metode numita 16/8 implică posturi zilnice de 16 ore pentru bărbați și 14-15 ore pentru femei. În fiecare zi, se limiteaza mâncatul la o „fereastră de mâncare” de 8-10 ore, cu 2, 3 sau mai multe mese. Este foarte important să se mânance în primul rând alimente sănătoase în timpul „ferestrei de mâncare”. Această metodă nu va funcționa dacă se mănanca alimente cu un număr excesiv de calorii. Postul intermitent este totodata si o metoda prin care se incetineste procesul de imbatranire.

În cazul în care glanda tiroida cauzeaza ingrasatul se recomanda suplimentele cu alge kelp și verzi care constituie surse de iod natural.

Plantele medicinale folosite pentru slăbit:

Gymnema ajuta la reducerea dependentei de dulce. De asemenea stabilizeaza glicemia.

Garcinia reduce apetitul.

Konjac conține glucomannan care încetineste golirea stomacului, intarziind senzația de foame.

Suplimente recomandate pentru slabit: L-tirozina, coenzima Q10, crom picolinat.

Taguri:

Comentarii