Balonarea si alimentatia

Balonarea si alimentatia

Balonarea consta in umflarea abdomenului din cauza acumularii gazelor in intestine. De cele mai multe ori balonarea este cauzata de alimentatie. 

In intestinul subțire are loc descompunerea alimentelor in nutrienti (aminoacizi, glucoza, acizi grasi, etc.) cu ajutorul enzimelor si absorbtia acestora. Ceea ce ramane nedigerat suferă sub acțiunea microbiomului (bacterii, fungi, etc.) din intestinul gros un proces de fermentatie. Acest proces produce gaze, care dacă nu sunt evacuate la timp pot cauza balonare.

Pentru multe persoane, schimbarea obiceiurilor alimentare este suficientă pentru evitarea balonarilor.

Cele mai uzuale cauze ale balonarii sunt:

  • Mese prea bogate
  • Alimentatia pe fuga fapt care face ca alimentele sa nu fie mestecate bine. 
  • Consumul de apa in timpul mesei.
  • Bauturile acidulate si reci.
  • Alimente precum cereale, fasolea, varza, broccoli, mazare, seminte, nuci, ceapa.
  • Alimente bogate in amidon, reincalzite (cartofi, produse de patiserie). Prin reincalzire, aceste alimente isi schimba structura și nu mai pot fi digerate in intestinul subtire.
  • Indigestiile cauzate de insuficienta unor enzime digestive și/sau de acid în stomac
  • Constipatia
  • Stresul
  • Intolerantele alimentare la lactoza, fructoza si gluten, cauzate de carente enzimatice.
  • Toxiinfectii alimentare

De multe ori niște măsuri simple ajuta la evitarea balonarii:

  • Mancatul unor portii mici de mancare.
  • Servirea mesei intr-o stare relaxata.
  • Mestecarea fără graba a hranei.
  • Bautul lichidelor cu cel puțin 30 min. înainte de mese și la o oră după servirea masei.
  • Inlocuirea sucurilor acidulate cu apa plata sau ceaiuri.
  • Ceaiurile din plante medicinale: anason, angelica, busuioc, chimen, coriandru, cimbru, fenicul, maghiran, musetel, roinita, sulfina.
  • Folosirea unor condimente din plante: marar, anason, cimbru.
  • Suplimentele cu enzime digestive (mai ales in cazul balonarilor cauzate de mese prea bogate și de insuficienta de enzime digestive).
  • Suplimentele cu probiotice și prebiotice pentru sanatatea florei intestinale și evitarea constipatiei.


Taguri:

Comentarii