Diabetul o boala tot mai raspandita

Diabetul o boala tot mai raspandita

Diabetul este o boala în care organismul nu poate menține un nivel sănătos la zaharul din sânge (glicemie) datorită unui deficit sau rezistenței la insulină.

Pentru a menține glicemia în limite normale, organismul are nevoie de doi hormoni diferiți: insulina și glucagonul. Insulina are rolul de a scadea nivelul prea ridicat de zahăr din sânge pe când glucagonul crește nivelul acestuia dacă scade prea mult. Când acest echilibru nu mai funcționează corect apare diabetul.

Diabeticii de tip 1 suferă de un deficit cronic de insulină, care poate fi remediat doar prin terapia cu insulină. Este o boală autoimună în care celulele beta producătoare de insulină din pancreas sunt distruse de sistem imunitar al organismului.

Diabetul de tip 2 este cauzat în multe cazuri de rezistența la insulină. Stilul de viață nesănătos (dieta nesanatoasa, lipsa de activitate fizica) poate fi cauza principala a acestei forme de diabet. Dacă este depistat într-o faza incipienta, diabetul de tip 2 poate fi controlat mult mai ușor printr-o dieta bogata în legume și fructe dar saraca în carbohidrati rafinati si grăsimi nesanatoase. Sunt recomandati carbohidratii complecsi (pâine din cereale integrale, fasole, nuci, linte, soia, etc.), bogati in fibre si amidon, care asigura o sursă de energie mai durabilă si nu produc o crestere brusca a nivelului glucozei din sange deoarece se absorb lent

O măsură folosită pentru a determina efectul unui aliment care conține carbohidrati asupra nivelului de zahăr din sânge este indicele glicemic. Cu cat indicele glicemic al unui aliment este mai mic, cu atat mai putin va afecta nivelul zaharului din sange. 

Alimentele cu un indice glicemic mare precum pâinea albă, cartofii copti, sunt digerate absorbite si metabolizate rapid, cauzand fluctuatii mari ale nivelului glucozei (zaharului) din sange.

Activitatea fizica moderata efectuata în mod regulat ajuta în diabet.

Plantele pot ajuta bolnavii de diabet prin efectul lor asupra nivelului zahărului din sânge și asupra metabolismului. Cele mai recomandate sunt: afinele, scorțișoara de Ceylon, chimenul negru, castravetele amar, conopida, sparanghelul, cicoarea salbatica, dudul negru, ghimbirul, curcuma (turmericul), anghinarea, varza, vinetele, morcovul, merele, strugurii, ananasul, kiwi, salata, urzica, maslinul, ceapa, papaya, mazarea, spanacul, cartoful dulce, napul, mușețelul, păpădia, feniculul, usturoiul, menta, ceaiul verde, busuiocul, mărarul, rozmarinul, cimbrul, obligeana, salvia, brusturele, levantica, coacazele rosii, sofranel (ulei).

Dintre suplimente sunt recomandate: acidul alfa-lipoic, l-glutamina, l-carnitina, picolinatul de crom, quercetina, coenzima Q10, vitaminele din complexul B si zincul.

Taguri:

Comentarii