Antiinflamatoare naturale

Antiinflamatoare naturale

Rolul antiinflamatoarelor naturale

Antiinflamatoarele naturale ajuta la reducerea inflamatiilor cauzate de reactia organismului la infectii, leziuni, substante iritante, alergeni, etc. Inflamatia este un mecanism prin care sistemul imunitar al organismului nostru luptă împotriva factorilor cauzatori ai bolii, inițiind totodată procesul de vindecare. Semnele tipice de inflamație sunt: roșeața, tumefactie, febra, durere și limitare funcțională.

Daca inflamatiile devin cronice sau sunt exagerate pot deveni un pericol pentru sanatate. Inflamațiile sunt, de asemenea, problematice atunci când sunt cauzate de factori inofensivi.

Inflamatia cronica este văzută astăzi și ca o cauză a bolilor cardiovasculare, a accidentului vascular cerebral precum și a procesului de îmbătrânire în sine.

Plante cu actiune antiinflamatoare

Toate plantele cu acțiune antioxidanta au și proprietati antiinflamatoare.

Studii numeroase recomanda consumul de alimente cu niveluri mai ridicate de antioxidanți și fibre pentru a ajuta la combaterea inflamațiilor: legume cu frunze verzi (varză, spanac, rucola), legume galbene (dovleac, ardei galbeni, fasole, morcovi), cereale integrale, etc.

Legume precum ceapa, usturoiul, pătrunjelul, caprifoiul, varza, broccoli, conopida, gulia, rucola, spanacul, morcovii sunt recunoscute pentru efectele antioxidante si antiinflamatoare.

Fructele de pădure (afine, zmeura, mure, etc.), coaja de struguri (mai ales rosii) si ananasul au actiune antiinflamatoare.

Condimente cu acțiune antiinflamatoare: turmeric (curcuma), scortisoara, cardamom, chimen negru (Nigella sativa), rozmarin, citronela, dafin, ghimbir.

Uleiurile esentiale cu acțiune antiinflamatoare: boswellia, styrax benzoin, lavanda, musetel, trandafir, iasomie, mandarin, menta, lemn de santal, portocal amar (petitgrain), pin, salvie.

Gemoderivate din mugurii de jneapan, coacaz negru au acțiune antiinflamatoare.

Substante cu acțiune antiinflamatoare din plante

  • Curcumina din turmeric, un condiment folosit frecvent în India.
  • Flavanolii din cacao si ciocolata.
  • Cineolul din cardamom și dafin.
  • Resveratrolul un polifenol din coaja strugurilor rosii si din vinul rosu.
  • Quercetina, un compus antioxidant intalnit in diverse alimente (ceapa, fructe de pădure, mere) si in bauturi, precum vinul rosu. 
  • Bromelainao enzima din ananasul proaspat are proprietăţi antiinflamatoare şi antialgice.
  • Metilsulfonilmetanul (MSM) este o sursa de sulf, care se gaseste in mod natural in fructe, legume si cereale. Suplimentele pe baza de MSM ajuta la ameliorarea durerii artritice.
  • Timochinona din chimenul negru ajuta în colita (boala colonului inflamat).
  • Citralul din citronela are proprietăți antiinflamatorii, antibacteriene și antimicotice.
















Taguri:

Comentarii

Carmen Nistor 25 feb, 21:55 Raspunde
Multumesc pentru exemplele de antiinflamatoare naturale. Foarte concentrate si de interes informatiile.
Sa fie sanatate!
Vezi raspunsurile