Caisele, fructe bogate în provitamina A

Caisele, fructe bogate în provitamina A

Caisele sunt fructe aromate cu gust dulce-acrișor care se coc incepand cu sfârșitul lunii iunie. Este recomandat consumul fructelor proaspete coapte. Se pot consuma și confiate precum și sub forma de dulceața (in prăjituri, rulade, cornuri clătite, etc).

Caisele conțin vitaminele A (sub forma de beta caroten), B1, B2, B3, B5, B6, B9 (folati), C, E, mineralele potasiu, fier, calciu, magneziu, zinc, fosfor, polifenoli (catechine) precum și fibre. Caisele conțin atât fibre solubile (pectină, etc.) cât și insolubile (celuloză, hemiceluloză și lignină).

Cele mai importante beneficii ale caiselor sunt:

  • Continutul de vitamina A (250 µg /100 g caise) ce asigura cca. 25 % din necesarul zilnic pentru un om sanatos.
  • Contintul de potasiu (290 mg /100 g caise) ajuta la prevenirea tensiunii arteriale ridicate și la reducerea riscului de accident vascular cerebral.
  • Ajută la menținerea echilibrului sistemului nervos fiind recomandat în caz de astenie, depresie, nervozitate.
  • Ajuta în boli ale ochilor cum ar fi uscaciune conjunctivala, iritatie cronica și pierderea acuitatii vizuale cauzata de atrofie retinala.
  • Previn constipația datorită continutului de fibre (2 g /100 g caise).
  • Sunt o sursă bună de fibre solubile, care hrănesc bacteriile benefice sanatatii tractului intestinal.
  • Ajuta în dietele pentru slăbit deoarece au un continut caloric scăzut (48 kcal /100 g caise).
  • Au efect alcalinizant datorită continutului de saruri minerale.
  • În cosmetica, măștile de frumusețe cu caise pot fi o soluţie împotriva ridurilor fine.

Uleiul din sâmburi de caise este bogat în acizi graşi, vitamina A şi vitamina E. Se absoarbe ușor în piele si ajuta la marirea fermitatii şi la catifelarea pielii. Este recomandat pentru toate tipurile de ten, dar în special pentru tenul uscat. De asemenea este util in caz de: acnee, ten iritat, inflamații ale pielii sau eczeme.







Taguri:

Comentarii