Activitatile fizice si sanatatea

Activitatile fizice si sanatatea

Patru din zece romani sunt sedentari. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a arătat că activitatile fizice reduc riscul multor boli, deseori cronice. Lipsa activitatii fizice este una dintre principalele cauze de deces in intreaga lume.

Indiferent dacă practici un sport (alergat, fotbal, baschet, tenis, inot, etc.), dacă mergi la o sală de fitness sau faci o simplă plimbare în natură, această activitate fizică sporeste sănătatea psihică, activează endorfinele, potențiatori naturali ai bunei dispoziții, îmbunătățeste calitatea somnului, ajuta la mentinerea greutatii corporale optime, la cresterea masei musculare, la intarirea articulatiilor si tendoanelor si totodata accelereaza eliminarea toxinelor din corp.

Activitati fizice simple la indemana tuturor:

  - mersul pe jos cel putin 15 minute zilnic;

  - urcatul scarilor;
  - jogging;
  - plimbarile prin parc;
  - mersul cu bicicleta;
  - gradinaritul;
  - saritul corzii;
  - efectuarea curateniei în locuinta;

Activitatile fizice regulate contribuie la buna funcționare a:

  • sistemului imunitar, prin influența benefică asupra circulatiei limfei, cu rol important în imunitate dar și în drenarea deseurilor din organism.
  • glandelor endocrine (care secretă hormonii). Activitatile fizice cresc cantitatea de hormoni precum serotonina.
  • sistemului muscular, prin mentinerea unei musculaturi sanatoase. Cercetările recente indica faptul ca lipsa activitatilor fizice duce la acumularea in celulele musculare a unor proteine insuficient procesate. Exercitii fizice adecvate pot sa previna sau sa atenueze durerile de mijloc si sciatice prin formarea unei musculaturi care sa ne protejeze coloana vertebrala. Totodata este posibil  ca multe din durerile de spate sa fie cauzate de tensiunea musculara care comprima vasele de sânge reducand circulatia sanguina în zonele dureroase.
  • sistemului cardiovascular (inima, artere, vene). În bolile cardiovasculare, activitatile fizice au un efect comparabil cu medicamentele, spune profesorul Wilhelm Bloch, șeful Departamentului de Medicină Moleculară și Sportivă Celulară al Universității Sportive Germane Köln.

În diabetul de tip 2, exercițiile fizice sunt considerate, alături de alimentatia echilibrata și medicatie, unul din pilonii principali ai tratamentului bolii. Ghidul American Diabetes Association (ADA) recomanda pentru pacientii cu diabet zaharat tip 2 minimum 150 minute de activitate fizica moderata sau intensa pe săptămâna.

Activitatile fizice cum ar fi mersul pe jos, mersul pe bicicleta si inotul ajuta de asemenea în prevenirea și în tratamentul artritei.



Taguri:

Comentarii