Sanatatea inimii si nutritia

Sanatatea inimii si nutritia

Alimentatia are un rol foarte important pentru sanatatea inimii alături de controlul stresului și activitatea fizica. Se știe astazi ca lipsa sau insuficienta de potasiu și magneziu din alimentatie pot cauza bătăi de inima neregulate (extrasistole) precum și hipertensiune arteriala.

Înca din anii 1950-1960, ca urmare a unui studiu făcut in șapte țări privind relația dintre nutritie și incidența bolilor vasculare, se cunostea faptul ca populația din Creta avea puține cazuri de arterioscleroză și semnificativ mai puține de atac de cord decât media celor șapte tari. Dieta cretanilor era preponderent mediteraniana (bazata în principal pe multe legume, fructe, pește, usturoi, ulei de măsline).

Cercetări făcute la Harvard au arătat ca dietele bogate în carbohidrati și sarace în grăsimi cresc riscul de boala cardiaca (boala coronariană, angina pectorala, infarct miocardic, insuficienta cardiaca, etc.) prin reducerea nivelului de colesterol HDL „bun”.

Cercetările recente susțin ca inflamatia în exces este cauza multor boli de inima, colesterolul crescut din sânge fiind rezultatul inflamatiei în exces din organism.

Inflamatia poate fi cauzata de o alimentatie nesanatoasa:

  • excesul de zahăr,
  • pâinea și pastele fainoase din faina albă,
  • carenta de omega 3,
  • raport omega 6 / omega 3 necorespunzator.

De asemenea pot cauza inflamatii în exces și intolerantele alimentare.

Raportul corect omega 6 / omega 3 din alimentatie este de 2:1 pana la 3:1. Sunt sanatoase pentru inima carnea animalelor hrănite cu iarba dar nu și cele hrănite cu cereale care au un raport omega 6 / omega 3 de pana la 20:1, adica contin prea mult omega 6.

Carbohidratii sanatosi sunt cei complecsi din cereale integrale, leguminoase, legume și fructe.

Dieta considerată sănătoasă pentru inima trebuie sa conțină:

  • fructe proaspete,
  • legume,
  • nuci și seminte,
  • paine și paste fainoase din faina integrala.
  • grasimi continand omega 6 / omega 3 intr-un raport de 2:1 pana la 3:1.

Fructele și legumele recomandate pentru sanatatea inimii: broccoli, nuci, banane, mazare, cartofi, piersici, struguri, cirese, etc.

Pentru a asigura necesarul de omega 3 a organismului trebuie consumat peste gras de trei ori pe sapatamana sau luat un supliment cu 1000 mg acizi grasi omega 3.

Taguri:

Comentarii