Sistemul imunitar si nutritia

Sistemul imunitar si nutritia

Deținem un mijloc simplu dar foarte eficient de intarire a sistemul imunitar și anume alimentatia sanatoasa. De asemenea mai contribuie și mentinerea stresului sub control, odihna suficienta, miscarea in aer liber la lumina naturala, helioterapia, masajul, balneoterapia precum si respectarea masurilor de igiena.

Fiecare om are nevoie de o cantitate minima din fiecare dintre nutrientii: proteine, grăsimi, glucide, vitamine, minerale și nu în ulimul rând de enzime precum și de apa. O cantitate insuficienta de nutrienti cauzeaza carente alimentare. Sistemul imunitar al organismului nostru este influntat cel mai mult de carentele de vitamine și minerale.

Vitamina A (din morcovi, spanac, dovleac, dovlecel, etc.) contribuie la creșterea rezistenței organismului fata de virusi.

Vitamina B1 (din soia, cerale integrale, carne de pasare, branza, galbenus de oua, carne de porc, etc.) contribuie la formarea sangelui, este necesara unui tonus normal pentru muschi, intestine, stomac si inima. Carenta ei cauzeaza boala beri-beri.

Vitamina B2 (din soia, cereale integrale, spanac, lapte, carne, etc.) este necesara formarii globulelor rosii, ajuta la metabolizarea carbohidratilor, grasimilor si proteinelor. 

Vitamina B3 (din ficat de vita, drojdie de bere, brocoli, morcovi, nuci, branza, oua, lapte, carne de porc, etc.) este necesara bunei circulatii a sangelui, sanatatii pielii si la functionarea sistemului nervos. Carenta ei cauzeaza pelagra.

Vitamina B5 (din avocado, drojdie de bere, grau integral, nuci, ciuperci,  carne de porc, etc.) este necesara producerii anticorpilor, este implicat in producerea neurotransmitatorilor. 

Vitamina B6 (din fasole roșie, conopida, varza de Bruxelles, seminte, nuci, etc.) asigura activitatea normala a fagocitelor.

Vitamina B9 numita si folat (din sparanghel, orz, carne de vita, drojdie de bere, branza, mazare, carne de porc, lapte, cereale integrale, etc.) este necesara producerii energiei si formarii globulelor rosii. Este foarte importanta pentru femeile insarcinate, fiind vitala pentru dezvoltarea normala a fatului.

Vitamina B12 (din carne, drojdie de bere, oua, scoici, heringi, ficat, lactate si lapte, alge, etc.) este necesara pentru dezvoltarea si protejarea sistemului nervos, pentru o digestie buna, pentru absorbtia hranei si la metabolizarea carbohidratilor si grasimilor.

Vitamina C (din lamaie, portocale, ardei, etc.) este necesara sintezei interferonului care are o acțiune puternic antivirala.

Vitamina D, sintetizata de organismul nostru sub acțiunea razelor solare sau din alimente ( brânza de vaci, oua, stridii etc.), este necesara activarii limfocitelor T.

Vitamina E (din avocado, fasole, linte, mazare, nuci etc.) este necesara raspunsului normal al anticorpilor.

Calciul și magneziul sunt necesare pentru fagocite, iar magneziul și pentru producerea anticorpilor.

Fierul este necesar pentru producerea anticorpilor și leucocitelor.

Seleniul ajuta la producerea de anticorpi.

Zincul este necesar pentru producerea enzimelor implicate în eliminarea celulelor canceroase produse de organismul nostru în mod obișnuit.

Helioterapia, expunerea corpului omenesc la acțiunea razelor solare, este necesara sintezei vitaminei D. Pe de alta parte, conform unor cercetări recente, componenta albastră a luminii stimuleaza deplasarea mai rapidă a limfocitelor T la locul unde sunt infectii în organismul nostru.

Plantele și extractele din plante ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Echinaceea conține polizaharide, cum este inulina, care intensifica productia de fagocite (macrofage).

Florile și fructele de soc sunt active contra stafilococului auriu, iar sucul de soc are proprietăți antivirale asupra virusului gripal.

De asemenea ciupercile medicinale (reishi, shiitake, maitake etc.) contin polizaharide care stimuleaza sistemul imunitar.

Probioticele precum lactobacillus acidophilus, l-casei, lactobacillus brevis, lactobacillus pantarum, bifido longum, Streptomyces thermophilus, etc, precum si prebioticele  (inulina, etc.) sunt importante pentru sanatatea intestinelor. 

Printr-o nutritie care contine probiotice si prebiotice, benefice microbiomului intestinal, contribuim  la un sistem imunitar sanatos. Astfel, alimentele fermentate (varza murata, kefir, masline in saramura, tempeh, sos de soia etc.) contin o cantitate mare de probiotice foarte sanatoase pentru intestine. 

Taguri:

Comentarii